커뮤니티토픽게시판

Support Ticket ooo regarding Linode 'ooo' has been updated by 'jcardillo'

--------------------------------------------------
Hello,

The issue affecting your Linode's physical host has been resolved, and no further action is required at this time.  

If your Linode was previously running, a boot job has been queued and your Linode will boot shortly. You can monitor the progress of your Linode's boot from the Dashboard tab within the Linode Manager.

During this maintenance, we've taken the steps to:

        - Conduct a full investigation on the physical host to ensure its suitability for Linode services going forward.
        - Log the event so we can fully understand the issue that occurred. 

We understand downtime can be tough, so we would like to thank you for your patience and understanding throughout this emergency maintenance. 

Please let us know if you have any additional questions or concerns.

Joe C.


Linode Support Team
--------------------------------------------------

Please use https://manager.linode.com/support/ticket/0000 to respond to this ticket.
 

Linode Community: https://www.linode.com/community/
Linode System Status: https://status.linode.com/

This ticket will be closed if not updated within 96 hours.

Thank you,
Linode.com 

 

 

어제 밤쯤부터 사이트가 상당히 느려지긴 했던데.. 물리서버에서 무슨 일이 있었던 것 같네요 ㅋㅋ;;

 

혹시 linode에서 이런 일은 흔한 일인가요?

  • profile
    흔하진 않고 가끔 일어납니다. 저도 작년 3월쯤 비슷한 일을 겪은적이 있었습니다.
  • profile
    가끔 저런 일이 있습니다. 고객이 컴플레인하기 전까지는 장애가 있든 말든 신경조차 쓰지 않는 업체들이 널렸는데, 저렇게 먼저 파악하고 수리해 주는 게 어디예요 ㅎㅎ

    16년이 지났지만 가상서버는 여전히 Linode가 넘사벽인 것 같습니다. 도쿄2 ↔ 한국 주요 통신사들 사이에 속도만 안정적이라면 Vultr 따위의 잡스러운 경쟁사는 발도 붙이지 못할 텐데 아쉬울 따름이죠...
  • profile profile
    네ㅠㅠ 속도가 느려져서 또 그런가보다 하며 잠시 넘겼는데 이렇게 문제 찾아서 해결해주니 고맙네요..ㅎㅎ
    속도가 좀 아쉽긴 한데.. 그래도 제일 좋은건 확실한 것 같아요

서버에 요청 중입니다. 잠시만 기다려 주십시오...